621 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Ford cargo truck электрическая схема – статьи по ремонту – автомануалы – дальнобой-mangruzovik.ru

Дальнобой-mangruzovik.ru. Инструкции для ремонта спецтехники.

Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта

Категории раздела

Наш опрос

Статистика


    Цвета проводов использующихся в автомобиле и отношение определенного цвета провода конкретному узлу автомобиля.

Ford Cargo Truck электрическая схема
Коммутация предохранителей и главного предохранителя.Подключение замка зажигания.Реле включения зажигания.Распределение цепей зажигания

Точки соединения массы (земли) в автомобиле.

Ford Cargo Truck. Электрическая схема центрального замка.
На схеме указаны подключения к моторчикам замков в дверях, распиновка блока управления центральным замком, питающие предохранители.

Ford Cargo Truck Электрическая схема тормозной системы.
Распиновка блока управления ABS, датчики ABS, датчики тормозных колодок, ASR модуль, диагностический коннектор ABS, предохранители управления тормозной системой автомобиля Ford Cargo Truck.

Электрическая схема управления зеркалами заднего вида.
Подключение реле зеркал, коммутация предохранителей поворота зеркал и предохранителя подогрева зеркала, подключение кнопок управления зеркалами заднего вида, сервопривод (электродвигатель) управления зеркалом.

Электрическая схема освещения и звукового сигнала.
Схема подключения ближнего и дальнего света фар, противотуманных фар, задних противотуманок, габаритов, стояночных огней, поворотников, переключатель аварийной сигнализации (аварийки), стоп сигналов, фар заднего хода, корректор фар, цепь коммутации от главного предохранителя в аккумуляторном отсеке, предохранители освещения подсветки и освещения, схема соединения переключателя освещения и фар, схема коммутации реле фар, реле звукового сигнала, “лягушка” стоп-сигнала, освещение салона, подсветка приборной панели, соединение с замком зажигания.

Электрическая схема стеклоподъемников.

Электрическая схема стеклоочистителей лобового стекла и очистителей фар.

Электрическая схема штатного отопителя салона, кондиционера и дополнительного отопителя Вебасто (Webasto).
Электрическая схема подключения пульта управления Вебасто и схема подключения отопителя Webasto, подключение топливного насоса автономного отопителя Webasto, коммутация реле и предохранителей штатного и дополнительного отопителя, схема подключения переключателя многопозиционного штатного отопителя, подключение электромотора печки.

Электрическая схема штатного отопителя салона, кондиционера и дополнительного отопителя Эбешпехер (Eberspacher).
Электрическая схема подключения пульта управления Эбешпехер (Eberspacher) и схема подключения отопителя Эбешпехер (Eberspacher), подключение топливного насоса автономного отопителя Эбешпехер (Eberspacher), коммутация реле и предохранителей штатного и дополнительного отопителя, схема подключения переключателя многопозиционного штатного отопителя, подключение электромотора печки.

Электрическая схема приборной панели (щитка приборов),
Подключение указателя и датчика скорости, подключение тахографа, датчиков и указателей давления воздуха, подключение электронного табло служебной (текущей) информации, датчика и указателя уровня топлива в баке, распиновка коннекторов приборной доски, модуль подготовки воздуха, датчик и указатель температуры, датчики воды и масла, подключение реле зажигания и замка зажигания и прочее.

Распиновка разъемов на приборной панели автомобиля Ford Cargo Truck.

Электрическая схема управления двигателем.
Электросхема подключения генератора зарядки аккумуляторов, стартера, подключение замка зажигания, реле стартера, предохранителя зажигания, блока управления двигателем, подключение датчиков и селеноидов, вентилятора охлаждения, датчика положения коленвала, датчика положения распредвала, датчиков температуры и масла и прочее, соединение форсунок и топливного насоса.

схема 1 Электрическая схема управления двигателем.

схема 2 Электрическая схема управления двигателем.

схема 3 Электрическая схема управления двигателем.

схема 4 Электрическая схема управления двигателем.

схема 5 Электрическая схема управления двигателем.

Ford Service Manuals, Fault Codes and Wiring Diagrams

1940 Ford Tractor Instruction Book.pdf

1958 801-D, 901-D Owner’s Manual Supplement.pdf

1960 Ford 501 Offset Tractor – Owner’s Manual.pdf

1997 Ford F-Super Duty.pdf

2000 Ford E-350 Service Manual.pdf

2000 Ford F-450 Service Manual.pdf

2015 F 150 Owners Manual.pdf

Automotive Repair Manual Ford Bronco.rar

FORD 125, 145, 165 Operators manual.zip

Ford 2000 Offset Tractor – Owner’s Manual Supplement.pdf

Ford 601 & 801 Series Tractors – Owner’s Manual – 1957.pdf

Ford 7.3L Diesel Supplement.pdf

Ford 701 & 901 Row Crop Tractors – Owner’s Manual – 1958.pdf

FORD 80, 100, 120 Parts List.zip

Ford Bus 450 Owners Manual.pdf

Ford Cargo – Sistema e Diagramas Elétricos – Wiring Diagrams.pdf

Ford Cargo 1317, 1517, 1717, 1722, 2422, 2428 PDF Owner Manual.pdf

Ford Cargo Manual Implementos.pdf

Ford Cargo PDF manual.pdf

Ford Cargo Service Manual 1.pdf

Ford Cargo Service Manual.pdf

Ford Cargo Spare Parts Catalogue.pdf

Ford F 750 Owners Manual.pdf

FORD LGT18H Parts List.zip

Ford models Fairlane, Galaxie 500XL, Mainline Fordor Sedan, Model A, Model T, Mustang, Thunderbird, Torino, Truck, V8 Parts Catalog.rar

Читать еще:  Ремонт печки Volkswagen Polo, не работает на 1,2,3 скорости.

Ford Super Duty Manual.pdf

Ford Trader Workshop Manual.pdf

Ford Truck Shop Manual.pdf

Ford Y16H Operators manual.zip

Heavy trucks Ford

They are created mainly on the basis of “F-350” and Econoline (ie, the tail and the cabin on the open frame). In practice, these are real trucks with solid beams of bridges on the springs, only in a reduced form, with low cabs. The chassis on the basis of the “F-350” has a total weight of up to 4,990 kg and the carrying capacity together with the body – from 2900 (variant with the wheel formula 4×2) to 2580 kg (all-wheel drive). Models based on the Econoline differ with a shortened cabin hood. Also, like the “F-350”, they can be delivered without plumage and cab if the customer wants to put another body. The total weight of these machines is 5216 kg.

The heaviest of this group of commercial vehicles is the model “F-SD” – a chassis with a pick-up cab in the Super Duty package, the total weight of 6804 kg. This machine already refers to medium-duty trucks, which traditionally for Ford have the designation “F-series” (only not trucks, but Trucks trucks).

Ford’s “workhorses” “F-series” have a traditional design and a hood arrangement. Together with Chevrolet-Kodiak they remind us of something like our ZIL-130, only in a modern version. If you recall, ZIL-130 is very similar to the Ford and Chevrolet cars of the late 50’s and early 60’s.

“F-series” offers a range of trucks with US-specific model names: “F-SD”, “F-600”, “F-700”, “F-800” and “FT-900”. The “F-SD” model, as mentioned above, is a transitional version from a pickup truck to a truck and has a chassis capacity of 4115 – 4300 kg, depending on the length of the base. When installing a lightweight body weighing 400 – 500 kg, the carrying capacity of the car reaches 3.5 – 3.6 tons.

Then follow the models “F-6OOLPO” and “F-7 () OLPO” with a lower loading height of the body. Their total weight is from 9525 to 12,700 kg. Variants “F-6OOGLPO” and “F-700GLPO are equipped with gasoline engines with a working volume of 7.0 liters, a capacity of 233 hp, and models without an index” G “- direct injection diesel engines with a working volume of 6.6 liters, a capacity of 167 liters With an amplifier and disc brakes on the front wheels, you can order an air brake system, like on “big” trucks, and instead of a mechanical five-speed gearbox, you can “indulge” and automatic hydromechanical four and five-speed boxes, without which, for example, a constant ride around the city Torment.

Models “F-700” and “F-800” according to the American classification refer to both the middle and the heavy class. Their total weight is from 11130 to 15876 kg.

Ford-LTL-9000

Ford-L-9000 with semitrailer for grain transportation.

Model “F-600” with a standard cabin height and wheels with a diameter of 22.5 inches can work with a trailer. The total weight of the truck is 9525 – 12700 kg, the road train – 15876 kg. Gasoline engines are not installed on the machine. The total weight of the “F-600” in standard equipment is only 9525 kg. If the customer wants a heavier package, then for an additional fee the machine will be installed with powerful bridges along with the suspension, up to a total maximum weight of 12,700 kg. Instead of a standard hydraulic brake system with a vacuum amplifier and disc brakes on the front wheels, you can order an air brake system, like on “large” trucks. And instead of a mechanical five-speed gearbox, you can “indulge” and automatic hydromechanical four and five-speed boxes, without which, for example, the constant driving in the city of torture.

Models “F-700” and “F-800” according to the American classification refer to both the middle and the heavy class. Their total weight is from 11130 to 15876 kg.

Читать еще:  Ремонт и замена генератора Volkswagen Caddy в Москве �� Техцентр Volkswagen «ВАГ Автосервис»

Let’s remind, to heavy lorries of 8th class concern cars with full weight over 14970 kg. Cars are equipped only with Ford diesel engines with a capacity of I 72 or 187 hp. (Model “F-700”) and 192 – 243 hp. (Model “F-800) .The gearboxes are mechanical five-, six-, nine- and ten-step, automatic – four- and five-step.The standard brake systems are pneumohydraulic.The total weight of the road train with tractor” F-700 “is 25.0 t , And with the “F-800” – 34.0 tons.

Series “FT-900” has a wheel formula 6×4, the total weight – 20865 – 23587 kg. The engines and gearboxes are the same as the “F-800” series. However, the standard braking system is pneumatic.

Ford-AeroMax-120LTLA-9000 with a sleeping compartment within the base.

All models of the “F-series” refer to cars of the so-called “medium load”, i.e. Are designed for normal operation without extreme operational loads in agriculture, municipal services, construction, etc.

The next family of cars carries its own name Cargo. These are the only Ford truck models with a low-lying short cab above the engine, shifted forward. Purpose Cargo – universal, as in previous models. The cars of the family are smaller, they have a higher maneuverability and excellent visibility from the driver’s seat. For some types of work, for example, in the municipal economy, this arrangement is most convenient.

Trucks “CF-7000” have a total mass of 11250 – 14968 kg with an allowable total weight of the road train of 25.0 tonnes. The “CF-8000” models with a total mass of 12836 – 16330 kg can tow a full-weight truck to 34.0 tonnes, and the three- CFT-8000 “- up to 36.3 tons. Diesel engines only” Ford “manufacturing capacity of 162 – 253 hp, gearboxes – mechanical 5 – 13-step and automatic four-, five-step.

The following models belong to the so-called Louisville “L” series, which also have a classic layout with the cab behind the engine, but the cab is mounted higher and as if pushed forward to maximize the use of the front axle loads, and the total overall total length of the hood and The cars “L” – series are designed for more severe operating conditions.

Trucks, Tractors & Forklifts Manuals about

Repair of trucks and tractors due to the characteristics of this type of equipment has its own nuances and subtleties in the repair. The article is devoted to the main features of the repair of trucks.

Repair of trucks has several features. In general, they are as follows:

– large truck sizes;

– modular construction of trucks;

– complexity in the selection of spare parts;

– equirements for the qualification of truck mechanics;

– the need to use complex and expensive equipment for diagnostics, replacement parts and truck repairs.

Obviously, the repair of trucks requires a spacious room and equipment that can withstand a large mass of trucks.

In addition, the repair of trucks and tractors should be focused, that is, computer diagnostics of truck problems is a mandatory procedure. This is due to the fact that spare parts for trucks are quite expensive, so in order to save and minimize repair costs, it is necessary to clearly identify existing faults.

The regularity of servicing a truck is the key to long-term operation of equipment. Often, many faults can be eliminated without resorting to costly repairs, if they are diagnosed in time.

Trucks Service, Diagnosis and DTC

The site you’ll find FREE Service & Repair Manuals, Workshop & Operator’s Manuals PDF & Diagnostic Trouble Codes (dtc) lists for Trucks, Tractors, Forklift & other Heavy Equipment machines.

Traditionally, types of repair of trucks and tractors are distinguished by the scale of the work:

Читать еще:  Kia Magentis (Киа Маджентис) г.в. - руководство по техническому обслуживанию и ремонту

– preventive maintenance: this includes procedures such as troubleshooting, checking for compliance with technical standards, checking the operation of the engine and fuel system;

– point repair: the elimination of specific faults, as well as painting, straightening dents, replacing individual parts and parts, etc .;

– overhaul: overhaul includes assembly and disassembly, replacement of electrical wiring, repair of undercarriage, gearbox, brake system, repair of the engine, steering, body repair, refueling of air conditioning. Overhaul includes a comprehensive procedure for the diagnosis and elimination of all faults of the vehicle.

The need for regular maintenance is perhaps the distinguishing feature of truck repair. Unlike cars, trucks are operated continuously, and they carry heavy loads on roads that are far from perfect. Worn truck parts are one of the most common problems.

For these purposes, use special workshop, parts & service manuals, some of them are presented on this site in PDF format. Manuals for only personal use.

электрические схемы транзит тт9

Transit. Электрика. Клуб любителей микроавтобусов и минивэнов

Transit. Электрика ⇒ электрические схемы транзит тт9

Сообщение bunnyone » 21 фев 2017, 10:06

Сообщение troshki » 21 фев 2017, 11:38

есть схемы до 08 года
более свежих нет
но не думаю что принципиальные изменения сильно были.

разъем на датчик дождя по идее должен быть уже в наличии на автомобиле

Сообщение bunnyone » 21 фев 2017, 15:51

troshki: есть схемы до 08 года
более свежих нет
но не думаю что принципиальные изменения сильно были.

разъем на датчик дождя по идее должен быть уже в наличии на автомобиле

Сообщение bunnyone » 23 фев 2017, 10:28

Сообщение troshki » 23 фев 2017, 16:07

Сообщение Винтик на транзитик » 23 фев 2017, 21:40

Сообщение troshki » 24 фев 2017, 09:56

Сообщение bunnyone » 27 фев 2017, 16:40

..я пытался найти оффлайн крякнутый ..но что то гугл не помоггг. но в конечном итоге скачал крякнутую онлайн версию. но у меня беда. живу за городом сейчас и комп оффлайне а интернет через планшет. да же проверить не могу. я не думаю что бы отличия каие нить были..особенно в распиновке. кузовного модуля. у меня давно был транзит рестайлиг 1997 года. там в потолке фонарь был. так вот он и остался таким же в этом транзите. таким же убогим. ))это я к тому что форд особо деньги на не очень важный рисерч не будет ратить.
За схему огромное спасибо..почитаю на досуге!

Отправлено спустя 24 минуты 35 секунд:

ну да обхожусь. бегаю вокруг машины и руками развожу ..а по поводу схем . почитав форум я понял что народ в общем не интересуется электронной частью. боятся видимо. а вот меж тем много тем про сигнализации и их подключение. люди там концевики разводят , провода тянут ит.д и т.п. а ведь можно просто купить кан адаптер и спокойно управлять штатной сигализацией и иммо через нештатную . притом реализовав это максимально близко к оригинальному исполнению, если бы такое существовало. плюс подключение простое . и кучу проводов лишних не надо. в любом случае машины проще не санут-как ни крути а все равно придется изучать хотя бы азы.
И не имея опыта общения с Этисом я просто не очень понимаю..получается что скачать целиком схемы из этиса я не смогу. это я к тому что все время онлайн нужно будет сидеть. тогда это не вариант для загородного дома. и к стати . на новый транзит то схемы в форуме лежат!! ..(я их правда не смотрел..скачал а там пароль а потом понял что на новый транзит и -ну нафиккк! ). казалось бы машины свежие и в основном гарантийные. с немалой остаточной стоимостью. мне кажется мало кто обслуживать сам захочет.

0 0 голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
×
×
Для любых предложений по сайту: [email protected]